کاوش موضوع تجارت اجتماعی
صفحه اصلی
تجارت اجتماعی
تجارت اجتماعی (به انگلیسی: social commerce) زیرمجموعه ای از تجارت الکترونیکی است که شامل رسانههای اجتماعی و رسانههای آنلاین میشود و از تعامل اجتماعی و مشارکت کاربران برای کمک به خرید و فروش آنلاین محصولات و خدمات پشتیبانی میکند.
بهطور خلاصه، تجارت اجتماعی استفاده از شبکه (های) اجتماعی در معاملههای تجارت الکترونیک از جستجو تا پرداخت، بدون خروج از پلت فرم رسانه اجتماعی است.
امروزه دامنه تجارت اجتماعی به ابزارهای رسانههای اجتماعی و محتوای مورد استفاده در زمینه تجارت الکترونیک، به ویژه در صنعت مد، گسترش یافتهاست.
نمونههایی از تجارت اجتماعی شامل رتبهبندی و بررسیهای مشتریان، توصیهها و ارجاعهای کاربران، ابزارهای خرید اجتماعی (اشتراکگذاری خرید آنلاین)، انجمنها و اجتماعات، برنامههای کاربردی اجتماعی و تبلیغات اجتماعی است.
نقش اصلی در تجارت اجتماعی را مصرفکنندگانی دارند که به اشتراکگذاری اطلاعات در مورد خرید خود و ارائه نظرات برای مشاوره به کل جامعه کاربران اینترنت میپردازند. تجارت اجتماعی به برندها این فرصت را میدهد که به نظرات کاربران اینترنت توجه کنند و با آن سازگار شده، و تجربه متفاوتی را برای آنها فراهم کنند.
امروزه تعداد زیادی فروشگاه در اینترنت وجود دارد که هزاران محصول و خدمات مختلف را ارائه میدهند. اما چگونه میتوان محصول یا خدمات مورد نظر یا فروشگاهی که بهترین محصول را با کمترین قیمت ارائه میدهد پیدا نمود؟ تجارت اجتماعی به رفع این مسائل کمک میکند.... بیشتر در ویکی پدیا